Przypomnijmy, że pomysł narodził się podczas spotkania Mariusza Gazdy z
mistrzem Jerzym Hoffmanem na mazurskich plenerach malarskich w czerwcu
2009 r. Uchwycony przez znakomitego reżysera doprowadził jesienią 2009
r. do rozpoczęcia prac nad filmem.
Wiemy już, że główną rolę Marszałka Józefa Piłsudskiego zagra znany i ceniony nie tylko w Polsce, ale i na świecie aktor - Daniel Olbrychski, zaś główną rolę literacką - Natasza Urbańska. W filmie zobaczymy również innych znanych i lubianych aktorów tj. Pszoniaka, Zborowskiego, Dorocińskiego, Zamachowskiego czy Szyca.
Celem pomysłodawcy i producentów jest upamiętnienie wielkiego sukcesu narodu i oręża polskiego. Wszak Bitwa Warszawska jest jednym z najważniejszych wydarzeń w historii naszego kraju, zwieńczonym niepodważalnym sukcesem. Naród polski, w obliczu śmiertelnego zagrożenia, powstał z kolan i obronił swoją stolicę, a tym samym zasłużył na niepodległość.
Jak wiemy, walki toczyły się na terenie powiatu wołomińskiego, Ossowa i Radzymina. Tym bardziej cieszy fakt, że znalazły się osoby, które poprzez stworzenie filmu o wydarzeniach 1920 r. chcą promować również naszą Małą Ojczyznę w Polsce i na świecie.
Dariusz Szymanowski otrzymał nagrodę za działania na rzecz upamiętnienia bohaterstwa żołnierzy polskich w bitwie pod Wizną we wrześniu 1939 r., zwanej Polskimi Termopilami, w tym za zorganizowanie uroczystości rocznicowych na Górze Strękowej k. Wizny w 70 rocznicę bitwy, pod patronatem Prezydenta R.P. Pana Lecha Kaczyńskiego (z udziałem młodzieży z Wołomina i powiatu wołomińskiego), a także za produkcję teledysku do utworu „40:1” szwedzkiej grupy Sabaton, opowiadającego o bohaterskiej obronie Wizny. Uroczystości na Górze Strękowej, które zgromadziły niespotykaną jak na tamte warunki ilość osób, bo ok. 15-18 tys., zakończone zostały wieczornym plenerowym koncertem patriotycznym z udziałem szwedzkiej grupy Sabaton. Współpraca Pana Dariusza z zespołem Sabaton przyczyniła się do popularyzacji śpiewanej w języku angielskim, emocjonalnej, pełnej patosu piosenki o bohaterskiej obronie Wizny. Piosenki, która cieszy się dużą popularnością wśród młodych słuchaczy. Warto podkreślić, że teledysk „40:1” na popularnym portalu You Tube obejrzało już prawie 1,5 mln internautów.
Wiemy już, że główną rolę Marszałka Józefa Piłsudskiego zagra znany i ceniony nie tylko w Polsce, ale i na świecie aktor - Daniel Olbrychski, zaś główną rolę literacką - Natasza Urbańska. W filmie zobaczymy również innych znanych i lubianych aktorów tj. Pszoniaka, Zborowskiego, Dorocińskiego, Zamachowskiego czy Szyca.
Celem pomysłodawcy i producentów jest upamiętnienie wielkiego sukcesu narodu i oręża polskiego. Wszak Bitwa Warszawska jest jednym z najważniejszych wydarzeń w historii naszego kraju, zwieńczonym niepodważalnym sukcesem. Naród polski, w obliczu śmiertelnego zagrożenia, powstał z kolan i obronił swoją stolicę, a tym samym zasłużył na niepodległość.
Jak wiemy, walki toczyły się na terenie powiatu wołomińskiego, Ossowa i Radzymina. Tym bardziej cieszy fakt, że znalazły się osoby, które poprzez stworzenie filmu o wydarzeniach 1920 r. chcą promować również naszą Małą Ojczyznę w Polsce i na świecie.
Dariusz Szymanowski otrzymał nagrodę za działania na rzecz upamiętnienia bohaterstwa żołnierzy polskich w bitwie pod Wizną we wrześniu 1939 r., zwanej Polskimi Termopilami, w tym za zorganizowanie uroczystości rocznicowych na Górze Strękowej k. Wizny w 70 rocznicę bitwy, pod patronatem Prezydenta R.P. Pana Lecha Kaczyńskiego (z udziałem młodzieży z Wołomina i powiatu wołomińskiego), a także za produkcję teledysku do utworu „40:1” szwedzkiej grupy Sabaton, opowiadającego o bohaterskiej obronie Wizny. Uroczystości na Górze Strękowej, które zgromadziły niespotykaną jak na tamte warunki ilość osób, bo ok. 15-18 tys., zakończone zostały wieczornym plenerowym koncertem patriotycznym z udziałem szwedzkiej grupy Sabaton. Współpraca Pana Dariusza z zespołem Sabaton przyczyniła się do popularyzacji śpiewanej w języku angielskim, emocjonalnej, pełnej patosu piosenki o bohaterskiej obronie Wizny. Piosenki, która cieszy się dużą popularnością wśród młodych słuchaczy. Warto podkreślić, że teledysk „40:1” na popularnym portalu You Tube obejrzało już prawie 1,5 mln internautów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz